Seppeleet laskettiin myös kaatuneitten muistopäivänä

Suomen lippu saapuu.

Perinteiseen tapaan laskettiin seppeleet 17.5.2026 Jyväskylän Vanhan hautausmaan sankarihautausmaalla Gunnar Finnen suunnittelemalle Uhriliekki-muistomerkille.

Tilaisuudessa laskettiin Tammenlehvän Keski-Suomen Perinneyhdistyksen ja Puolustusvoimien seppeleet sekä Jyväskylän kaupungin, Jyväskylän seurakunnan ja Jyväskylän ortodoksisen seurakunnan yhteinen seppele.

Muistopuheen piti tutkija, tietokirjailija Mikko Porvali ja hartauspuheen pastori Anssi Hannula Jyväskylän seurakunnasta.

Musiikista vastasivat Harmaat Herrat / Sirkat ja Ilmavoimien soittokunta.

Tilaisuuden järjestelyvastuussa oli Jyväskylän Reserviupseerit ry ja tilaisuuden johti yhdistyksen puheenjohtaja Taneli Kärmeniemi.

Maanpuolustus- ja perinnejärjestöjen muodostamassa lippulinnassa Tammenlehvän Jyväskylän toimikunnan 12. toukokuuta vihitty lippu suoritti ensiesiintymisensä. Lipussa on valkoisella pohjalla tammenlehvien lisäksi Jyväskylän kaupungin vaakuna. Lipunkantajana oli Matti Hyvärinen.


Tammenlehvän Keski-Suomen Perinneyhdistyksen seppeleen laskivat yhdistyksen puheenjohtaja Pekka Ruuskanen ja Jyväskylän toimikunnan puheenjohtaja Matti Krats.


Kuvassa vasemmalta lauluyhtye Harmaat Herrat / Sirkat ja Ilmavoimien soittokunta. Edessä vasemmalta tilaisuuden johtaja Taneli Kärmeniemi ja muistopuhetta pitävä Mikko Porvali.

Teksti: Matti Hyvärinen

Kuvat: Mauri Pitkänen

Lahjoita Tule mukaan